
Gastronomins dag i Kopparberg
Den 27:e Juni
I
Lillebrews trädgård
Ja, vi gör bara lättöl och alkoholfria drycker.
En lättöl behöver inte vara bara blask, utan kan faktiskt innehålla både smak och karaktär om man brygger den som en lättöl och inte bara spär den för att få ned alkoholhalten.
För att när vi startade var det inte så lätt att få tag på lättöl som smakade mer än en nyans av malt/humle utan de flesta vanliga lättölen vara bara kolsyrat, gulfärgat blask (Jag vet, lite överdrivet)
Ja, vi har andra drycker som är säsongsanpassade efter bär/fruktsäsong.
Vi arbetar även med att ta fram helt nya smaker för att få till goda, fräscha måltidsdrycker
Det gör jag, Jonas Karman.
Jag har ett förflutet i restaurangbranschen och har jobbat bland annat som kock, servitör och bartender.
Mina erfarenheter därifrån har gett mig en bra förståelse för smaker och nyanser i dessa.
Matlagning är något som tar upp mycket av min lediga tid (ibland lite för mycket)
Jag är väldigt nyfiken på nya saker och influenser inom gastronomin, vilket har gett mig en rejäl samling kokböcker.
Har ni vägarna förbi bryggeriet och jag är där så kom in, så pratar vi mat och drycker.